Zondag 3 mei REGEN, HOLLANDTREFF, PECH en STAYOKAY

4 mei 2015 - Tübingen, Duitsland

Voor het schrijven van mijn blog van vandaag heb ik 30 minuten. Meer krijg ik niet van deze Jeugdherberg in Tubingen. Daar gaat ie.

Vrijdag zijn Frans en ik 50 km in de regen vanuit de jeugdherberg in Feldkirch naar Bregenz gefietst. We zijn maar niet gestopt. Onderweg kwamen we Victor en Klaas tegen. Zij waren door Teun getipt dat wij de route ook fietsten maar dan andersom. Onder een viaduct (droog!!!) hebben we even gekletst. Zij hadden het erg zwaar, want tegenwind. Wij godzijdank niet. Toch had Frans zeiknatte voeten. In Bregenz voor het laatst samen gegeten en we moesten van Aldo naar het Kunsthaus, ontworpen door Peter Zumthor. Niet mooi, vond ik, maar wel byzonder, net als de expositie van Belinda de Bruiykere. Heel indrukwekkend. Zie Google. En toen gingen we uit elkaar. We hadden het heerlijk samen, maar nu hoef ik gelukkig niet meer te schaken 's avonds. Eindstand: 12-1 voor Frans. Daarna heb ik nog even 30 km in de halfregen gefietst naar Friedrichshafen.

Gisteren 75 km 'gedaan' naar Sigmaringen, dat aan de Donau ligt. Mooi om te zien dat alle rivieren en beekjes door de halfregen, zo noem ik het maar want het regent gelukkig niet constant, vol en bruin zijn.

Vandaag 70 km gefietst naar de universiteitsstad Tubingen aan de Neckar. Net als gisteren veel klimmetjes en vals plat omhoog. Twee keer door prachtige beekdalen, maar niet gemakkelijk. Gisteren lag ik er al om 9 uur in.

Vandaag had ik echt voor het eerst pech: een lekke achterband, die na het plakken direct weer leeg was. Misschien heb ik een 2e gaatje over het hoofd gezien, maar het kan ook zijn dat ik ernaast heb geplakt. In Italië heb ik al eens een klein ongemak gehad: opeens een scheef aanlopend achterwiel, wat ik gemakkelijk kon verhelpen. De angst voor pech heb ik nu vooral weer ...... (vervolg op de volgende blog).

1. Frank:
    Hoi Piet,
    Dus nu fiets je alleen verder? Het lijkt mij allemaal wel wat zwaarder geworden; de regen, de klimmetjes, het valse plat, maar ja, je ziet natuurlijk ontzettend veel onderweg. Eigenlijk wel heel weinig lekke banden gehad; gelukkig maar.
  2. Teun & Gonnie:
    Hoi Piet,

Nu in Tubingen, een prachtige universiteitsstad, vonden wij. Over een paar dagen ontmoet je Karel en kun je weer schaken, met de stand in jouw voordeel. 1 lekke band tot nu toe kun je gelukkig noemen. Maar op het moment dat ie plat is vervloek je het.
    Nog veel plezier en kijk goed uit.
    liefs Gonnie en Teun
  3. Klaas Adema:
    Piet,
    Gelukkig, dat je jezelf kunt helpen bij een platte band. Ik kan zelf nog geen band plakken (met heel veel moeite kom ik er misschien wel uit). Wees maar blij, dat je zo weinig pech hebt. Het is hier net na de dodenherdenking. Wij zijn dit jaar niet geweest. Klaas/André