Woensdag 29 april VIDEO en FOTO

29 april 2015 - Prutz, Oostenrijk

Alles oké hier in Oostenrijk. De etappes door Sud Tirol naar Merano en Glurns verliepen prima. Steeds een mooi fietspad langs de Adige. Bij Kaltern hadden we op zondag een omweg met klim en kwamen in een Weinwanderfest terecht. Bij een weingut weer eens polenta gegeten met een vette worst natuurlijk.

Gisteren zijn we de Reschenpas overgegaan. Zie de video. Zware en koude dag, maar het is gelukt. Vandaag rustdag.

Ik blog de laatste dagen minder. Dat komt oa doordat er wel iedere avond een mooie party schaak gespeeld moet worden. Zie de foto. Hierop sta ik alweer 1 pion achter en vervolgens wordt mijn stelling zwakker en zakt de zak in elkaar. Zo gaat het bijna iedere avond. Stand: 10 - 1 voor Frans, maar hij krijgt het niet cadeau. Ik wel: Frans zag 1 keer een snelle mat over het hoofd.

1. Gerard & Toa:
    29 april 2015
    Grüss Gott, fietsende Grootmeesters,
    Hulde, jullie hebben de R-pas bedwongen! De rest van het fietstochtje(...) kan dus alleen nog maar meevallen...
    Dank voor de onthullende en schokkende beelden(met spectaculair camerawerk van Frans) van 2 kleumende en schakende heren; we zien uit naar meer komische akten(misschien eens een dirndl er bij?).
    Dat gefiets van jullie is natuurlijk gewoon een goed voorwendsel om elke avond te kunnen schaken en zuipen in klamme hotelkamertjes (Piet: scháák je ook in die fietsbroek?).
    En nu op naar die Zwitsers en jullie geheime bankrekeningen!
    Grützi en muesli.