Vrijdag 8 mei IK BEN ER BIJNA

8 mei 2015 - Andernach, Duitsland

Gisteren weer een heerlijke dag gehad: een reisje over de Rijn en Karel ontmoet. Maar eerst eergisteren.

​Woensdag heb ik de langste afstand op 1 dag gefietst: 130 km van Heidelberg naar Bingen. Het feit dat mijn fiets weer helemaal in orde was, gaf me vleugels. Ook de tegenwind deerde me niet. 's Nachts weer eens gekampeerd.

​Daarna had ik wel een rustdag verdiend. Om half 10 vertrok ik uit Bingen en om half 2 was ik 70 km verder: in Koblenz. Prachtige boottocht (!!!) over de Rijn langs kastelen, ruïnes, de Lorelei, wijnhellingen en mooie stadjes.

Na Koblenz nog 20 km gefietst naar Andernach, waar Karel en ik elkaar in de armen konden sluiten. Hoera! En toen aan het bier.

Vanaf nu fietsen we rustig samen naar Amsterdam: nog ongeveer 400 km. Eitje.

1. Dirk:
    Hi Piet,

Klasse van je, diepe buiging.
    Mart Smeets zou zeggen: chapeau of was dat Jean?
    Wel lekker dat je het laatste stuk met Karel kan fietsen.

Geniet samen en hopelijk heb je lekker fietsweertje.
  2. Gerard & Toa:
    8 mei 2015
    Hup Piet (en Karel) - de laatste rukkies dus!
    De Weesperstraat is al in feesttooi voor jullie wederkomst en de Rondemissen aan de finish met de champagne zijn besteld.
    P.S. Pff...130 km...en dat op jouw leeftijd, haha.
    P.P.S. Ja, het is een mooi boottochtje naar Koblenz; wij hebben dat ooit eens met m'n ouders vanuit Mainz gedaan. Nu nog even de Drachenfels op...(spiegeleitje voor jullie).
    G
  3. Frank:
    Hoi Piet,
    Nou, nog even en we kunnen je weer in levenden lijve aanschouwen. Nog "slechts" 400 km en je bent er!! Tot over een paar dagen, zou ik zeggen.
  4. Teun & Gonnie:
    Hoi Piet en Karel,

130 km is niet niks!!! Net als paarden die naar huis terugkeren. Die lopen dan ook sneller. Fiets ze, schaak ze en heb plezier met elkaar.
    Nog 5x Amsterdam-Bobeldijk v.v en je bent er.
    Goede terugtocht.
  5. MarieJose:
    9 mei 2015
    Wel bij de les blijven die laatste kilometers. Niet overmoedig worden. Geloof dat je flinke storm tegen had de laatste dagen.
    Succes met de laatste zware kilometers
  6. Jan wennink:
    9 mei 2015
    En pas op, na maandag wordt het bloedheet! Wij zitten nu in Heidelberg. Wat een prachtstad en idem dito winkels. Het is hier smullen. Letterlijk en figuurlijk. Ik denk dat dat je binnen een week in Amsterdam bent?
    Pas op en let op de laatste loodjes. (Of is het lootjes?)
    Groetjes, ook aan Karel de Onbekende. (Of misschien Karel de Grote, de Kale, de Goede? Vast allen tesamen).
  7. Klaas Adema:
    10 mei 2015
    Piet, ik verheug me op jee terugkomst; kunnen we weer eens iets cultureels doen in Utrecht (concert, eten, etc). Je kunt dan gewoon met de trein komen (zonder fiets).
    Groet. Klaas
  8. Sanne:
    12 mei 2015
    Succes met de laatste etappe! Cellysha en Marley vinden dat je nu wel weer een keer thuis mag zijn, je bent al zoooooo lang onderweg, aldus C en M.