Woensdag 13 mei THUIS !!!!

13 mei 2015 - Amsterdam, Nederland

Daarnet om 4 uur vanmiddag ben ik thuis gearriveerd. Onderweg bij Het Bluk op de hei bij Hilversum mochten Karel en ik allebei een zonnebloem in ontvangst nemen uit waardering voor onze prestaties. Hartstikke leuk. Die kregen we van Luuk, mede namens Marian die moest werken. Daarna in Weesp geluncht en hier aan de Amstel nog een biertje gedronken. Vanavond gaan we met Toke, Frans, Maartje, Gerard en Toa uiteten. Italiaans uiteraard.

De dagen waarop ik dus steeds samen met Karel fietste waren droog, fris en af en toe zonnig. Ze zagen er in het kort zo uit:

Vrijdag van Andernach aan de Rijn naar Zulpich: 60 km, met flink veel klimmen. Toch maar weer een hotel genomen.

Zaterdag van Zulpich naar een camping aan de Effelder Waldsee, op de grens met Nederland. Lengte 85 km, groot stuk langs de Roer (Rur) en veel tegenwind. Gefietst van 9 tot 7, met pauzes uiteraard.

Zondag ongeveer 60 km van Effeld via Roermond en Venlo naar Camping Het Veerhuis in Blitterswijk bij een pontje en bij restaurant Tante Jet aan de Maas. Prachtige plek op een trekkersveldje voor ons alleen aan de Maas.

Maandag ongeveer 65 km van Blitterswijk via de Maasduinen, de heuvels bij Groesbeek, de Ooypolder (uiteraard een biertje bij Oortjeshekken), Nijmegen naar een mooie camping aan de Waal bij Oosterhout bij Nijmegen.

Dinsdag ook weer ongeveer 65 km via veel rivierdijken met tegenwind, de Utrechtse Heuvelrug, de Grebbelinie (compleet nieuw voor ons) en Amersfoort naar een camping bij Soest.

En daarvandaan dus naar huis: ook weer ongeveer 60 km. We hebben dus 3 dagen gewoon door ons eigen landje gefietst. Heel afwisselend en mooi. Als ik alleen was geweest, had ik in Roermond zeker de trein direct naar Amsterdam gepakt. Nu was het heerlijk om samen rustiger peddelend (Karels conditie bleek toch iets minder dan die van mij) van Nederland te genieten. En van de biertjes en van de asperges. En van het schaken 's avonds: uitslag 2 1/2 - 4 1/2 voor mij.

In de komende dagen ga ik nog een laatste afsluitende blog schrijven en ik ga er meer foto's, gemaakt met mijn gewone toestel, opzetten.

1. Marie-Jose:
    13 mei 2015
    Top Piet! Chapeau. Ik maak een diepe buiging. Groeten van mijn ouders. Ik heb ze dit laatste verhaal voorgelezen. Eet smakelijk vanavond!
  2. Machteld Bouman:
    13 mei 2015
    Nou Piet, welkom thuis! Wat een prestatie, ik ben benieuwd hoe je het vond om zoveel weken op de fiets te zitten. Ik hoop je maandag te zien bij de schouw, groetjes, Machteld
  3. Jan:
    13 mei 2015
    Hoi Piet, wat een presentatie !!!! We hebben heel veel respect voor je !
  4. Teun & Gonnie:
    Hoi Piet,

Welkom thuis. Goed gedaan. Prachtige prestatie. En nu afkicken = morgen 60 km door de Purmer en de Beemster fietsen.
  5. Annemarie:
    13 mei 2015
    Welkom thuis Pieterman! !!
  6. Frank:
    14 mei 2015
    Geweldig Piet! Ongelooflijk, van Rome naar Amsterdam gefietst!!! Ik zie het mij nog niet doen, eerlijk gezegd.
  7. Nelly:
    16 mei 2015
    he piet ik heb nog wat na
    ar oude emailadres van jullie gestuurd. ik weet niet wat jouw huidige adres is.