Maandag 6 april KIPPENHOK

6 april 2015 - La Spezia, Italië

Vanochtend veel gewandeld in het oude centrum van Genua. Veel smalle steegjes, die omhoog en omlaag gaan. Koffie op het Piazza delle Erbe. Hij was er deze keer (gelukkig) niet. Veel mooie kerken gezien: San Lorenzo, San Donato, el Gesu. Alle musea zijn dicht op maandag. Ook al hoertjes op straat, zo vroeg. Arme meiden.

Daarna gegeten. Ik had er veel van verwacht, maar het veel tegen en was te duur.

KIPPENHOK

Om half 4 zat ik in de trein naar La Spezia. Lekker rustig, mooi weer, ruimte zat. Tot Cinque Terre, vijf dorpen langs de kust in een mooi wandelgebied. Blijkbaar gaan alle Italianen naar Cinque Terre op tweede Paasdagen als het mooi weer is. De wandelaars die bij het eerste dorpje instapten konden nog zitten. Sommige wandelaars uit het tweede dorpje konden er ook nog bij, maar moesten staan. . In de volgende dorpen stopte de trein wel (?), maar hij was gewoon vol. Een jongen begon de tokken als een kip. Er werd gereageerd, ook door een haan. Met 1 1/2 uur vertraging kwamen we in La Spezia aan. Nu zit ik weer alleen op de 3e verdieping in een eenpersoons hotelkamertje. Wel rustig, maar ook ongemakkelijk. Morgen met de boot naar Cinque Terre. Ik heb er zin in. Als het maar niet zo druk is.