Woensdag 8 april CINQUE TERRE en KOK DIEGO

8 april 2015 - La Spezia, Italië

CINQUE TERRE

Vanuit mijn hotel in La Spezia heb ik dit landschapspark 2 dagen lang verkend. Eerst met de boot van La Spezia via Porto Venere naar Vernazza. Vanaf zee is de steile kust met wijn- en olijfterrassen en 5 schilderachtige dorpen het best te zien. Daarna gewandeld van Vernazza naar Monterosso: 1 1/2 uur. Prachtig, maar druk. Toen met de trein naar Corniglia en vandaar naar Manarola gewandeld: 2 uur. Geweldig en niet zo druk. De mooiste wandeling.

Vandaag met de trein naar Riomaggiore en 5 uur gewandeld naar Porto Venere, ook al zo'n mooi dorp met ook nog een groot kasteel en een kerk op een rotspunt in de zee. Zie Google. Met de bus terug. Gratis, de chauffeur had geen tickets.

Het lopen ging boven verwachting. Geen blaren, geen last van mijn knieën, ook niet bij het afdalen. Wel 2 keer gestruikeld. Dat gebeurde ook al een keer in Maleisië. Moet ik me zorgen gaan maken? Nee, rustiger aan doen en beter uitkijken.

KOK DIEGO

Gisteravond heb ik volop genoten in een klein eenmansrestaurant. Er zaten 10 mensen en het was bijna vol. Ik moest even wat spullen opzij zetten zodat er een tafeltje vrij kwam. De fles wijn die Diego voor me neerzette heb ik zelf maar opengemaakt. Menukeus was er nauwelijks. Eten wat de pot schaft. Een vaste bezoekster regelde de muziek. Je ging automatisch je vuile spullen zelf maar wegzetten. Diego ging ook af en toe naar buiten om te roken. Hij was vaak in Amsterdam geweest om te blowen. Het eten was goed, maar niet bijzonder, de sfeer wel! Een heerlijke avond, Annemarie had dit geweldig gevonden.