Vrijdag 17 april FRANS, LOPEND OMHOOG EN ?HOERENTENT?

17 april 2015 - San Gemini, Italië

Gistermorgen om kwart voor 10 was hij er: Frans met wie ik de komende 2 weken noordwaarts ga fietsen. Heerlijk om, na 1 1/2 week in je eentje, weer aanspraak te hebben en gewoon. Nu moet ik me natuurlijk wel aanpassen oa aan Frans' tempo. Over de dijken langs de Tiber ging het lekker en op de eerste helling haalde hij mij zelfs in. Daarna wist hij zijn plaats. We hebben in 2 dagen nu inmiddels 'maar'  120 km afgelegd. Frans' conditie blijkt toch wat minder dan die van mij. Maar bij het schaken sta ik alweer met 2-0 achter.

Dat het allemaal wat langzamer gaat dan op mijn tocht naar Rome ligt natuurlijk vooral aan het landschap. We zijn nu in het heuvelachtige Umbrië met  mooie vergezichten  op olijf- en wijngaarden zelfs tot aan de besneeuwde Apenijnen. Maar daarvoor moet er wel af en toe flink geklommen worden. Op de steilste stukken moesten we zelfs lopen. En vanochtend viel het weer tegen: regelmatig regen wat vooral de afdalingen (die horen er ook bij) koud maakte. Maar we mochten daarna rondkijken en heerlijk eten het mooie Narni. Vannacht slapen we in Albergo Duomo in een ander stadje op een heuveltop: St Gemini.

Het hotel waar we gisteravond verbleven had geen restaurant, maar 1 km verderop was er wel een. Toen we daar aankwamen was er geen enkele gast. In het interieur overheerste de kleur rood en overal waren spiegels. Er werd niet meer gekookt, maar we mochten wel de overgebleven antipasti van de lunch eten. De wijn kostte 40 euro per fles. We verwachten dat er op een gegeven moment wel meer gasten zouden arriveren en dat de dames dan wel vanachter het rode gordijn te voorschijn zouden komen. Niets van dat al. Misschien waren we te vroeg. De rekening viel ook mee: 16 euro voor een biertje plus een fles wijn. Het Engels van sommige Italianen is niet al te best.

1. Frank:
    18 april 2015
    Hoi Piet, lijkt mij wel prettiger met een reisgenoot, vooral als hij goed kan schaken...
    Jammer dat die vrouwen niet vanachter dat gordijn zijn gekomen.