Woensdag 29 april RUSTDAG met ASPERGES, BESNEEUWDE BERGEN en PASVERBOD

29 april 2015 - St. Anton Am Arlberg, Oostenrijk

Vandaag slechts 50 km gefietst: van 9 tot half 3. Eerst 20 km gedaald (met af en toe een klimmetje) naar Landeck. Daarna 30 km langzaam gestegen (met af en toe een afdalinkje) naar St. Anton. Prachtig weer: zon en weinig wind, wel wat fris. Onderweg geprobeerd met een kabelbaan op een bergtop te komen om van een adembenemend uitzicht te genieten. Niet gelukt, alles is gesloten, laagseizoen.

Onderweg tijd zat om koffie te drinken (2 keer), heerlijk te eten (aspergerisotto voor Frans, asperges met hollandaisesaus voor mij, zie de foto) en een video te maken met de besneeuwde bergen om ons heen. Ook tijd zat om vandaag voor de tweede keer te bloggen.

Voor morgen stond het beklimmen van de Arlbergpas op het programma, maar dat mag niet!!!! Ik geloof dat ik dat niet zo heel erg vind. Omdat de Arlbergtunnel wordt gerenoveerd is het nu relatief druk op de pas en zijn langzaam stijgende fietsers niet gewenst. We kunnen ons met fiets en al door een bustaxi naar de pas laten brengen of de trein, die bijna alleen maar door een tunnel gaat, nemen. We laten onze keuze afhangen van het weer morgenochtend.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Teun & Gonnie:
    29 april 2015
    Hoi Piet en Frans,
    Als ik me nog goed kan herinneren hoef je niet door de tunnel. Er is ook een landweg dat om de tunnel heen gaat en uit komt bij Klosterle. Van jullie kant gezien.
    Petje af voor de Reschenpas, dat is een kuitenbuiter.
    Veel fietsplezier en houd het warm.
    groet,
    Gonnie en Teun