Zaterdag 11 april CIPRESSEN, TEGENWIND en SANNE

11 april 2015 - Capalbio, Italië

Vandaag 80 km gefietst van Follonica naar Capalbio, van half 9 tot kwart voor 6. Geen makkelijke dag, want het begon (weer) met klimmen en het eindigde er ook mee, dus ik ben nu bekaf. Verder had ik bijna steeds wind tegen en een groot stuk afschuwelijke snelweg. De Romeinse Via Aurelia is hier veranderd in een 4-baansnelweg.  Toch maar gedaan, ik geen zin had om allerlei omwegen door de heuvels te maken.

De grootste pauze was rond 1 uur op het mooie plein van Grosseto. Het lukte gelukkig om te skypen met Sanne en de kinderen, dus ik hoef even geen camperende Nederlanders meer aan te spreken.

Na die vreselijke Via Aurelia fietste ik opeens door het echte Toscane, langs boerderijen met prachtige oprijlanen met cipressen. En uiteindelijk moest/wilde ik naar Capalbio. Dat ligt op een heuveltop, dus ging ik toch maar weer niet kamperen. Na een birra gewandeld door dit prachtige stadje en vanavond nog eens. De Borgo is geweldig met kasteel, stadsmuren en kerk. Ik waande me echt in de middeleeuwen en alles was nog toegankelijk ook.

Buiten de burcht stond een Nana-beeld van Nikki de St Phalle. Daar hield Annemarie zo van. Daarover morgen verder. Zie Google: Giardino dei Tarocchi.

1. Klaas Adema:
    11 april 2015
    Ha Piet, Wat is een Nana-beeld van Nikkie de St Palle, waar Annemarie zo van hield?
  2. Frank:
    12 april 2015
    Het zijn me wel enorme einden die je fietst. Ik las net dat uit Toscane de beste wijn van Italië komt, dus laat niets je weerhouden!
  3. Jeroen:
    13 april 2015
    Goed bezig Piet! Met zoveel terrasjes, pleintjes, dorpen, lekker eten en drinken zou ik nauwelijks aan fietsen toekomen.
    p.s. je rijwiel niet in de gang van het hotel parkeren hoor ;-)