Vrijdag 10 april VEEL PIJNBOMEN en GEEN HOLLANSE KOFFIE

10 april 2015 - Follonica, Italië

Vandaag meer dan 100 km gefietst van 8 uur tot half 5, uiteraard met pauzes, waaronder een stevige lunch met salade en pasta. Het ging weer prima ondanks een stevige klim aan het begin en een behoorlijke tegenwind 's middags. Dit gebied heet de Maremma, een van oorsprong moerassig gebied met pijnboombossen langs de kust. Op aanraden van een bewoner die me zag twijfelen kon ik door zo'n bos een stuk afsnijden. Het was helemaal autovrij en dat is af en toe echt een verademing. Nadeel, vind ik, is wel dat je weinig ziet, behalve die bomen, en ik heb er een hagedis doodgereden, dacht ik eerst, maar misschien is hij nu gewoon z'n staart kwijt.

ik heb nu al 6 dagen geen woord Nederlands gesproken. Af en toe zie ik een Nederlandse camper. Ik begin zo langzaamaan te hopen dar er eens een langs mijn route staat en dan vraag ik gewoon of ik een kop koffie mag. Alleen maar om even te kletsen.

Vannacht slaap ik weer niet in de tent, die ik wel steeds mee sleep. De verleiding van een hotelkamer is te groot. De nachten zijn hier net als in Nederland fris. Op internet vond ik gisteren al een kamer op de boulevard van Folonica met uitzicht op zee en .....op Elba.

1. Frank:
    Hoi Piet,
    Nou, na 100 km fietsen vind ik dat je het wel verdiend hebt om in een hotelletje te kruipen.
  2. Teun & Gonnie:
    Hoi Piet,

Leuk om je zo te kunnen volgen. Niet te veel 110 km's rijden, anders ben je een paar dagen te vroeg in Rome.
    Fijne en veilige voortzetting.

liefs van ons.
  3. Marian Luehof:
    11 april 2015
    Hollandse koffie? Is dat geen vloeken in de kerk in het land van espresso en cappuccino's? Dat wordt dan toch kamperen, ik denk dat je op campings de grootste kans hebt om Nederlanders met de caravan tegen te komen. Maar ik gun je erg een goed bed in een leuk B&B. Vooral met uitzicht op de Etna. En heb je wel een Hollandse krant op de iPad? En kun je Skypen? (Je zit daar dichter bij Kuala Lumpur ;). Of is WiFi lastig in het nostalgische Italië. Fiets voorzichtig en met plezier.